Hvordan går man frem når bedriften skal utvikle kvalitetsmål i forbindelse med ISO-sertifisering?
Kvalitetsmål står sentralt i ISO 9001. Kvalitetsmålene i en bedrift skal utarbeides i tråd med kvalitetspolicyen, som er kompasset for hvor vi skal gå i fellesskap.
Deretter lager vi en handlingsplan ut i fra disse målene for å sikre at vi når dem. Da må vi strekkes oss for å klare å nå målene våre og det bør settes minst ett større forbedringsmål hvert år.
Etter å ha gjennomført Ledelsens Gjennomgåelse får vi et overblikk over virksomhetens svakheter og forbedringsområder, så dette er et naturlig tidspunkt for å sette opp forbedringsmål og delmål.
Ved å ta tak i et område med svakheter og sette forbedringsmål og delmål på dette er det større sannsynlighet for at målkravet innfris og man synliggjør forbedringsarbeidet.
Kontakt en av ISO-rådgiverene våre for å få eksperthjelp til å utvikle kvalitetsmål.