Hvordan går man frem når bedriften skal utvikle kvalitetsmål i forbindelse med ISO-sertifisering?
Kvalitetsmål står sentralt i ISO 9001. Kvalitetsmålene i en bedrift skal utarbeides i tråd med kvalitetspolicyen, som er kompasset for hvor vi skal gå i fellesskap.
Deretter lager vi en handlingsplan ut i fra disse målene for å sikre at vi når dem. Da må vi strekkes oss for å klare å nå målene våre og det bør settes minst ett større forbedringsmål hvert år.
![ISO sertifisering Kvalitetsmål](https://static.wixstatic.com/media/553535_37a323b484c346f080a9b5957cf77908~mv2.jpg/v1/fill/w_980,h_551,al_c,q_85,usm_0.66_1.00_0.01,enc_auto/553535_37a323b484c346f080a9b5957cf77908~mv2.jpg)
Etter å ha gjennomført Ledelsens Gjennomgåelse får vi et overblikk over virksomhetens svakheter og forbedringsområder, så dette er et naturlig tidspunkt for å sette opp forbedringsmål og delmål.
Ved å ta tak i et område med svakheter og sette forbedringsmål og delmål på dette er det større sannsynlighet for at målkravet innfris og man synliggjør forbedringsarbeidet.
Kontakt en av ISO-rådgiverene våre for å få eksperthjelp til å utvikle kvalitetsmål.