top of page

7 prinsipper for kvalitetsledelse


ISO 9001 handler i stor grad om å gjøre kundene deres fornøyde, noe de fleste bedrifter ønsker seg. Sannsynligheten for at kundene kjøper mer og anbefaler dere til andre øker i tråd med kundetilfredsheten.


7 prinsipper for kvalitetsledelse

En ISO 9001-sertifisering er et tydelig bevis på at dere jobber aktivt for å møte krav og forventninger til kvalitet og kundetilfredshet.


ISO 9001:2015 Ledelsessystem for Kvalitet er verdens mest anerkjente standard for kvalitetsledelse. Den har fokus på kundekrav, kvalitet og kontinuerlig forbedring.


Standarden er basert på 7 prinsipper for kvalitetsledelse:


-Kundefokus

-Lederskap

-Menneskers engasjement

-Prosesstankegang

-Forbedring

-Bevisbasert beslutningstaking

-Relasjonsledelse


7 prinsipper for kvalitetsledelse

Med et ISO 9001-sertifikat viser dere altså at bedriftens prosesser oppfyller internasjonale standarder og at dere er i stadig forbedring. Kontakt en rådgiver i Triangel for å komme i gang med ISO-sertifisering.

bottom of page